BMW 225e XDRIVE ACTIVE TOURER PLUG-IN HYBRIDE RIJBEREIK TEST

BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride rijbereik test

Dit is de BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride. In deze rijbereik test wil ik de actieradius op de autosnelweg in reële rijomstandigheden ontdekken om zo de minimale actieradius van deze auto te achterhalen. Ik heb enkel de test gedaan op de autosnelweg en niet nog eens apart in de stad, omdat ik gemerkt heb dat er bij plug-in hybrides niet zoveel verschil op zit. Lees gerust mijn test met de BMW X3 xDrive30e PHEV en de BMW 530e xDrive Touring PHEV erop na, waar ik wel de test gedaan heb op de autosnelweg en in de stad.

Accessoires kiezen

Laadkabel kiezen​

Wallbox kiezen

BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride

Dit is de BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride met de 14,2 kWh kWh batterij (16,3 kWh bruto capaciteit). Hij heeft een WLTP-rijbereik van 82 – 92 km. De BMW 225e heeft een systeemvermogen van maar 245 pk. Hij gaat van 0 naar 100 km/u in een 6,7 sec. De BMW 225e is voorzien van vierwielaandrijving De basisprijs van de BMW 225e is 45.900 €. Bekijk hier de BMW 225e Active Tourer POV testrit.

Veelgestelde vragen:

BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride

Ik ga de actieradius testen bij hogere gemiddelde snelheden op de snelweg. Ik wil weten wat de minimale actieradius van deze auto zou kunnen zijn. Ik deed de test in februari en het was tussen de 6,5 en 8,5 graden tijdens de test. Aan het begin van dit deel van de test staat de batterij op 100%. Na 13 km staat de batterij op 75% en geeft de range indicator nog een actieradius aan van 61 km. Het gemiddelde verbruik bedraagt 22,6 kWh/100 km. Na 47 km gereden te hebben, staat de batterij op 25% en geeft de range indicator nog een actieradius aan van 22 km. Het gemiddelde verbruik bedraagt 20,2 kWH/100 km. We reden de batterij volledig leeg en het eindresultaat was een rijbereik van 66 km en een gemiddeld verbruik van 20,4 kWh.

BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride

Laten we nu een laadtest doen bij een AC-laadpaal. Deze  BMW 225e heeft een boordlader van 7,4 kW. BMW zegt dat het 2,5 uur duurt om de batterij van 0 tot 100% op te laden aan een snelheid van 7,4 kW. Wij deden de test en het duurde effectief 2,5 uur om de batterij volledig op te laden.

BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride

Als conclusie kan ik zeggen dat de actieradius van de BMW 225e xDrive Active Tourer plug-in hybride op de autosnelweg rond de 66 km ligt, gebaseerd op vergelijkbare rijomstandigheden en gemeten bij lage temperaturen tussen 6 en 8,5 graden. In de stad zal je wellicht een vergelijkbaar rijbereik hebben of een paar kilometer meer. Ik vermoed dat je bij veel hogere temperaturen meer bereik zult krijgen. O.b.v. eerdere testen met PHEV’s zal dat in de zomer wellicht zich situeren rond de WLTP-range van 82 à 92 km. 

 

Benieuwd naar het rijbereik van andere modellen. Lees dan zeker eens de actieradius test met de Volvo XC40 Recharge PHEV.

  • Vierwielaandrijving
  • Systeemvermogen: 180 kW 245 pk
  • Systeemkoppel 477 Nm. Max. Koppel
  • 7-traps automatische transmissie
  • Elektrisch vermogen: 80 kW 109 pk
  • Elektrisch koppel: 247 Nm
  • 1.499 cc benzinemotor
  • Vermogen van de verbrandingsmotor 100 kW 136 pk
  • Max. Koppel verbrandingsmotor 230 Nm
  • Elektrische actieradius in km: 82 – 92 km
  • Maximaal AC-laadvermogen in kW: 7,4 kW
  • Oplaadtijd in uren (0-100%): 2,5 uur
  • Topsnelheid: 195 km/u
  • Topsnelheid elektrisch: 140 km/u
  • 6,7 seconden 0-100 km/u
  • Accucapaciteit (bruto/netto) 16,3 kWh / 14,2 kWh
Picture of Johan De Haes

Johan De Haes

Test driver

In de kijker

Koffiemok Proefritten

14,99 €

Reacties
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Comments
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties